Hírek

[ 2014-04-15 ] Mi történt a világ postáinál?

A tartalomból: A Cseh Posta 2013-as eredménye; A Francia Posta új szervezeti stratégiája; A Portugál Posta egyesített expressz szolgáltatást kínál az Ibériai-félszigeten; A TNT Post új kereskedelmi marketing honlapot indított útjára; A TNT Express az InPosttal kötött megállapodást Olaszországban; A Spanyol Posta átnevezi expressz üzleti területét; A Lengyel Posta hibrid szolgáltatással csökkenti a nemzetközi levelek árát; A DHL új tengeri szállítási szolgáltatása; Példaértékű munkaadó a DHL Express; A Svájci Posta bicikli-kölcsönző megoldásai; Az Orosz Posta is részt vett az autizmus világnapján.

Összeállította: Magyar Posta Zrt., Hatósági Kapcsolatok Igazgatóság, Nemzetközi Kapcsolatok Csoport

A Cseh Posta 2013-as eredménye

CEP News, 14/14 – A Cseh Posta árbevétele kisebb, míg nyeresége nagyobb mértékben csökkent 2013-ban, amely elsősorban az elektronikus kommunikációs csatornák terjedésének, valamint az egyre erősödő versenynek volt köszönhető. A Česká Pošta árbevétele 2,6%-kal 712 millió euróra esett vissza, míg a 11,1 millió eurós nyereség 27%-kal volt alacsonyabb az előző évinél. A levélvolumen csökkenését, valamint az ügyfelek versenytársak miatti elvesztését csak kis mértékben tudta a csomagmennyiség növekedése kompenzálni. A posta nyilatkozata szerint a 2012-es teljes postai piacnyitást követően a társaság piaci részesedése még mindig 93%. Az eredmények nyilvánosságra hozatalával egy időben a cseh belügyminiszter bejelentette a Cseh Posta vezérigazgatójának, Patr Zatloukalnak a visszavonulását. A hírek szerint a visszalépés oka az volt, hogy Zatloukal nem tudott egy világos és átlátható postai stratégiát kialakítani. A megbízott vezérigazgató a posta általános vezérigazgatója, Martin Elkan lett.


A Francia Posta új szervezeti stratégiája

www.laposte.fr – Korábbi Nemzetközi Híreinkben már írtunk arról, hogy a Francia Posta vezetője, Philippe Wahl januárban az igazgató tanács előtt bemutatta a La Poste új stratégiai tervét, melynek „La Poste 2020: meghódítani a jövőt” a mottója. Az új stratégia előrevetíti a meglévő szolgáltatások fejlesztésének felgyorsítását és új tevékenységi területek kialakításának szükségességét a közszolgáltatói misszió fenntartása és modernizációja mellett. A Francia Posta vezetője nemrég nyilvánosságra hozta a konkrét, új irányítási és szervezeti stratégiát, mely 5 üzletág köré szerveződik. Minden üzleti terület a stratégiai terv számukra meghatározott prioritásaiért felel. A „Belföldi levél és csomag” terület egyik fő feladata a kézbesítői tevékenység új feladatköreinek kifejlesztése. A „Postabank”-nak a kereskedelmi tevékenységre kell koncentrálni, különösen az üzleti ügyfelek piacára. A „GeoPost” az európai B2B és B2C expressz hálózat kibővítését kapta célul. A postai hálózat fő feladata a postai jelenlét új formáinak és a szolgáltatásfejlesztésnek a kidolgozása lesz. Az elektronikus üzleti területnek át kell alakítania a Posta Csoport digitális tevékenységét, létre kell hoznia egy elektronikus szolgáltatásokat kínáló üzleti területet, mely minden elektronikus tevékenységet egy helyen összpontosít.


A Portugál Posta egyesített expressz szolgáltatást kínál az Ibériai-félszigeten

www.postandparcel.info – A Portugál Posta egyesített szolgáltatás bevezetésével integrálja expressz üzleti tevékenységét Portugáliában és Spanyolországban. Az újonnan privatizált postai szolgáltató a saját tulajdonában lévő expressz vállalataival, a CTT Expresso-val és a Tourline Express-szel szeretne a teljes Ibériai-félsziget expressz kézbesítési piacának legfontosabb szereplője lenni. A vállalat ugyanazokat a szolgáltatásokat ugyanazon az áron értékesíti mindkét ország ügyfeleinek, függetlenül attól, hogy a küldemények Spanyolországba vagy Portugáliába mennek. A Portugáliában működő CTT Expresso és a Spanyolországban működő Tourline Express négyféle kézbesítési időablakot kínál az ügyfeleknek a teljes Ibériai-félszigeten, amelyek a másnap 10 óra, aznap délután 1 és 7 óra, valamint a kétnapos kézbesítés. A CTT Csoport nyilatkozata szerint a küldeményeket mind Portugáliában, mind Spanyolországban ugyanazon a honlapon keresztül tudják az ügyfelek nyomon követni, beleértve a kézbesítés igazolását és tértivevény szolgáltatást is. A CTT Expresso 28%-os piaci részesedéssel rendelkezik Portugáliában, az őt követő legnagyobb versenytársának valamivel kevesebb, mint 6%-os a részesedése. A CTT Csoport a Tourline Express-t 2005-ben vásárolta meg, amelyet azóta jelentősen átszervezett. A Tourline Express-nek jelenleg 335 hivatala, több mint 2600 munkavállalója és több mint 1320 járműve van. Az egységesítés jegyében mindkét expressz üzleti területet Manuel Castelo-Branco elnök vezeti.


A TNT Post új kereskedelmi marketing honlapot indított útjára

www.postandparcel.info – A TNT Post új kereskedelmi marketing honlapot indított útjára idoordrop.com néven. Az új fejlesztés elsődleges célcsoportjai a média és marketing ügynökségek. A szakemberek a honlap segítségével tájékozódnak arról, hogy egy intelligens címezetlen reklámkampánnyal miként lehet egyrészt új ügyfeleket szerezni, másrészt a régieket megtartani azáltal, hogy a megfelelő embereket találják meg a megfelelő időben a megfelelő ajánlattal. Az idoordrop honlap kampánytervezési tanácsokat kínál, valamint hozzáférést olyan esettanulmányokhoz, adatbázisokhoz, útmutatókhoz, glosszáriumokhoz, interjúkhoz és prezentációkhoz, amelyek azt magyarázzák el, hogy miért működik a címezetlen reklámkampány. Az idoordrop adatbázist rendszeresen frissítik majd különféle intelligens címezetlen reklámkampányok példáival, új piackutatásokkal és érdekes módszerekkel.


A TNT Express az InPosttal kötött megállapodást Olaszországban

www.postandparcel.info – A TNT Express Olaszország megállapodást írt alá a lengyel Integer.pl Csoporttal. Ennek keretében a felek 400 „easyPack” márkájú önkiszolgáló csomagautomatát helyeznek üzembe Olaszországban június végéig. A tervek szerint ez a szám 2015 végéig 1000-re nőhet. A TNT kézbesítési szolgáltatását igénybe vevő ügyfelek a holland szolgáltató hálózatán belül összesen 1300 TNT ponton adhatják fel vagy vehetik át küldeményeiket. A TNT Express stratégiai fontosságúnak tartja ezt a megállapodást, mert így növelni tudja a működési folyamatok rugalmasságát, valamint egy kifejezetten az olasz e-kereskedelmi piacra fókuszáló szolgáltatást tud kínálni. Az Integer.pl nyilatkozata szerint az olaszországi e-kereskedelmi piac nagyon fejlett és minden évben megdönti a korábbi rekordokat, az értékesítésből származó árbevétel 2013-ban elérte a 11,3 milliárd eurót, amely 18%-kal több mint 2012-ben volt.


A Spanyol Posta átnevezi expressz üzleti területét

www.cep-research.com – A Spanyol Posta (Correos) Chronoexprés-ről Correos Express-re nevezi át expressz üzleti területét. Április eleje óta a Spanyol Posta két szállítási hálózaton keresztül kínálja csomagszolgáltatásait, a sürgős küldeményekért a Correos Express, míg a nem sürgős küldeményekért a Correos felel. A posta nyilatkozata szerint az új márkanév növeli az expressz vállalat elismertségét, valamint kihangsúlyozza, hogy a Correos Express a vállalatcsoport független tagja. Az expressz vállalat 3000 munkavállalóval, 52 értékesítési ponttal és 1800 járművel háromféle kézbesítési határidőt vállal, amelyek a Paq 24 (24 órán belüli), a Paq 10 (másnap 10 óráig) és a Paq 14 (másnap 14 óráig). Az expressz szolgáltató az elmúlt hónapokban technológiai fejlesztéseket hajtott végre, így már nyomkövetési szolgáltatás valamint a különféle kézbesítési megoldások is igénybe vehetők. A Correos (Spanyol Posta) két csomagkézbesítési terméket kínál, amelyek a 48 és 72 órán belüli kézbesítést teszik hozzáférhetővé az ügyfelek számára.


A Lengyel Posta hibrid szolgáltatással csökkenti a nemzetközi levelek árát

www.postandparcel.info – A Lengyel Posta kialakította új Envelo digitális levél platformját, amely lehetővé teszi a Lengyelországon kívül élő állampolgároknak, hogy otthon élő rokonaiknak, ismerőseiknek digitális nemzetközi levelet vagy képeslapot küldjenek, amelyet a Lengyel Posta fizikai küldeménnyé alakít át. Az Envelo rendszert nem csak a külföldön, hanem a Lengyelországban élő lakossági és üzleti ügyfelek is használhatják levél és képeslap küldésre a világ bármely országába. A Lengyel Posta nyilatkozata szerint az Envelo lengyel bélyegek megvásárlását is lehetővé teszi. Az Envelo Neokartka szolgáltatással az érdeklődők bárhol a világon saját maguk által vagy előre megírt szöveggel üdvözleteket, képeslapokat adhatnak fel az interneten keresztül Lengyelországba. A Envelo Neolist olyan hibrid levél szolgáltatás, amelynek keretében a világ bármely pontján élő ügyfelek e-mailben elküldik a levelet a Lengyel Postának, hogy azt a szolgáltató hagyományos papíralapú levéllé alakítsa át és a standard nemzetközi levéltarifáknál kedvezményesebb áron juttassa el a lengyel címzetthez. A posta jövőbeli tervei között szerepel az ajánlott elektronikus levél, az elektronikus aláírás, a számlaküldési és szkennelési szolgáltatás bevezetése, valamint dokumentum archíváló rendszer kifejlesztése. A modern kor vívmányaival lépést tartva a Lengyel Posta mobilapplikáció formájában is dolgozik az Envelo fejlesztésén. Ez angol és lengyel nyelvi támogatás mellett lehetővé teszi majd, hogy a felhasználók az okos készülékeikkel készített, vagy az azon tárolt fotókat elküldjék a postának, amely hagyományos képeslappá alakítja azokat.


A DHL új tengeri szállítási szolgáltatása

www.dpdhl.com – A DHL Global Forwarding új Ocean Secure szolgáltatásával segíti a küldeménykövetést és ellenőrzést a tengeri szállítás során. A szolgáltatást azok számára fejlesztették ki, akik érzékeny vagy értékes árut küldenek tengeri úton, itt különösen az élettudományok, egészségügy, technológiai, jármű és fogyasztási cikkek piacán tevékenykedő ügyfelekről van szó. A DHL Ocean Secure előnye az átláthatóság és ellenőrizhetőség a szállítás teljes ideje alatt. Az ügyfelek bármikor valósidejű tájékoztatást kapnak az áru állapotáról, helyéről és a hőmérsékletről. Bármilyen rendellenesség esetén a DHL szakemberei azonnal közbe tudnak lépni.


Példaértékű munkaadó a DHL Express

www.dpdhl.com – A DHL Express-t az utóbbi időben többször is kitüntették, mint példaértékű    munkaadót. Legutóbb a Top Employer Institut – a munkaadók minősítésével foglalkozó cég – értékelte a DHL különböző európai országokban végrehajtott, munkakörülmény javítására irányuló intézkedéseit. A DHL ebből az alkalomból képes sajtóközleményt állított össze arról, hogy a munkatársak számítanak a cég legnagyobb értékének. A DHL Express évente 5-600 millió eurót fektet be a szállítási infrastruktúrájába. Ám ez a beruházás csak akkor ér valamit, ha elkötelezett munkatársakkal rendelkezik, csak ebben az esetben képesek tökéletes szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek. Bebizonyosodott, hogy a munkatársi elkötelezettség éves szinten 0,6%-os árbevétel növekedéshez járulhat hozzá. A DHL egy sor intézkedéssel segítette a dolgozói motiváltság növelését, aminek köszönhetően 2013-ban 57 elismerést szerzett a DHL személyügyekkel foglalkozó menedzsmentje a világ minden részében és már idén is több kitüntetést szereztek.


A Svájci Posta bicikli-kölcsönző megoldásai

www.post.ch – A PubliBike - a Svájci Posta biciklikölcsönzéssel foglalkozó hálózata, mely Svájcban 115 kölcsönző állomással és 1100 kerékpárral és elektromos kerékpárral rendelkezik - kibővítette termékkínálatát. Az új Quickpass megoldás arra ad lehetőséget a német-svájci ügyfeleknek, hogy okostelefonjuk segítségével intézzék a kerékpárbérlést. Elég a helyszínen internet segítségével bejelentkezni, s a kapott kóddal kikölcsönözhető a kerékpár. A PubliBike cégek, iskolák szállodák, közösségek számára új bérleti formát dolgozott ki, a BusinessPass-t, mely cégen belül szabadon átadható a munkatársaknak, látogatóknak, ügyfeleknek. A Svájci Vasúttal közösen kibővítették a napijegy (DayPass) vásárlásának lehetőségét is a francia svájci vasútállomásokon. Sőt négy városban már interneten is előre meg lehet rendelni a napi jegyet, amit azután a vasútállomáson személyesen lehet átvenni. A PubliBike a svájci kerékpárgyártó TdS céggel közösen új, a kölcsönzéshez különösen alkalmas kerékpárt fejlesztett ki, mely erős, mégis könnyebb, mint a mostani kerékpárok, s létezik elektromos verziója is.


Az Orosz Posta is részt vett az autizmus világnapján

www.russianpost.ru – Az Orosz Posta hagyományosan és rendszeresen részt vállal a jótékonysági akciókban. Április 2-ról 3-ra virradó éjszaka Szentpéterváron a főposta boltívét is kékre „festették”, ami az autizmus szimbóluma. Az egész világot összefogó „Light It Up Blue” („Ragyogjon kékben”) akció idején híres középületek, műemlékek kék színben jelentek meg, ezzel is igazolva az autizmussal élők melletti szolidaritást. Szentpéterváron a főpostán kívül más középületeket is kék színnel világítottak meg, illetve több mint 500 kék léggömböt eresztettek fel az égbe gyerekek, politikusok, művészek, közéleti személyiségek.

Összeállította: Magyar Posta Zrt., Hatósági Kapcsolatok Igazgatóság, Nemzetközi Kapcsolatok Csoport