Hírek

[ 2014-04-22 ] Mi újság külföldön? Postás szemmel...

A tartalomból: Az Orosz Posta 2012-es eredménye; A DPD megduplázza osztrák csomagshopjainak számát; A TNT Express Németország és a Faurecia együttműködése; Az Izlandi Posta megállapodást írt alá az Icelandair légitársasággal; Az Angol Posta az irányítószám bevezetésének 40. évfordulóját ünnepli; A Német Posta árai továbbra is kedvezőek; A DHL kibővíti partnerségét az IDEXX laboratóriumokkal; Különleges kézbesítés a Német Postánál; Az Osztrák Posta logisztikai napja; Az Osztrák Posta új elektromos robogókat vásárolt.

Összeállította: Magyar Posta Zrt., Hatósági Kapcsolatok Igazgatóság, Nemzetközi Kapcsolatok Csoport

Az Orosz Posta 2012-es eredménye

www.russianpost.ru - Az Orosz Posta 2013-ban is jó eredménnyel zárta a pénzügyi évet. Árbevétele 3,2%-kal 133,1 milliárd rubelre (2,7 milliárd euró) nőtt az előző évhez képest (129 milliárd rubel), üzemi eredménye (EBITDA) viszont 13,6%-kal 5,1 milliárd rubelre (103,7 millió euró) csökkent. A postai szolgáltatásokból származó bevétele 7%-kal 51,8 milliárd rubelre (1,05 milliárd euró) emelkedett. A csomag és expressz szolgáltatások bevétele 10%-kal 17 milliárd rubelre (345 millió euró) nőtt. A nemzetközi küldeményvolumen 94%-kal 170,6 millió darabra nőtt Oroszországban az e-kereskedelem előretörésének köszönhetően. Mindemellett a pénzügyi szolgáltatások üzleti területén 1,3%-os csökkenés volt (0,6 milliárd rubel), mivel az ügyfelek egy része átpártolt a banki szférába. Az egyetemes szolgáltatási kötelezettségből, a távoli nehezen megközelíthető területek kiszolgálásából, a hírlap- és napilapterjesztésből adódó vállalati többletkiadások 2013-ban is erősen megterhelték a vállalatot, ezért az Orosz Posta, a korábbi évekhez hasonlóan, továbbra is számít az állami támogatásra.


A DPD megduplázza osztrák csomagshopjainak számát

www.cep-research.com – A DPD Ausztria (DPD – Francia Posta érdekeltsége) azt tervezi, hogy idén év végéig a jelenlegi 400 db-ról 800 db-ra növeli csomagshopjainak számát Ausztriában. A szolgáltató ezzel a lépéssel a magán címzettekre és feladókra kíván fókuszálni. A vállalat éves szinten 39 millió csomagot szállít, amelynek 10%-a magán címzettekhez kerül. A DPD szeretné ezt az arányt és a mennyiséget is növelni. A DPD Ausztria nyilatkozata szerint az ügyfelek rugalmas kézbesítési lehetőségekkel kapcsolatos elvárásai jelentősen megnövekedtek az elmúlt időben. Mindenki számára az a legfontosabb, hogy többféle lehetőség közül választhassák ki a számukra legmegfelelőbb kézbesítési helyszínt és időt. Ezért vezette be a DPD Ausztriában is a FlexDelivery szolgáltatást, mint a magán feladások standard megoldását. A FlexDelivery keretében az ügyfelek sms-ben vagy e-mailben meghatározhatják az adott napot és az időintervallumot, amikor a küldemények kézbesítését kérik, ezt követően pedig a preferenciáiknak megfelelően kapnak tájékoztatást a csomag érkezéséről. Ha a címzett a csomagot nem tudja otthonában átvenni, akkor a meinpackerl.at oldalon keresztül könnyedén átirányíthatja a küldeményt vagy egy alternatív kézbesítési címre, vagy a 400 DPD csomagshop bármelyikébe. A csomagshopok számának 800-ra emelésével a DPD-nek az a célja, hogy akár a vidéki területeken is autóval 15 perc alatt el lehessen jutni egy DPD csomagshophoz. A csomagfelvételen kívül az ügyfeleknek már arra is lehetőségük van a csomagshopokban, hogy onnan adják fel csomagjaikat, amelynek az átlagos átfutási ideje 24 óra. A DPD partnerüzletek előnyei közé tartozik a hosszabb és hétvégi nyitva tartás, így a jellemzően hétköznap dolgozó címzettek rugalmasabb időintervallumban tudják küldeményeiket átvenni. A DPD szeptembertől bevezeti WebParcel szolgáltatását, amelynek lényege, hogy a feladó online fizet a csomagért, saját maga nyomtatja ki a címiratot és helyezi el a küldeményen, majd átadja azt a legközelebbi DPD csomagshopban. Az online fizetés többféle módon történhet, lehet banki átutalás vagy PayPal, de az egész művelet lehet teljesen offline is, ekkor minden művelet az üzletben történik, ahol már lehetőség van készpénzes fizetésre is. A csomagshopokban természetesen az online vásárolt termékek visszaküldésére szintén van lehetőség.


A TNT Express Németország és a Faurecia együttműködése

www.cep-research.com – A TNT Express Németország autóülések prototípusainak nemzetközi szállításáról írt alá megállapodást a globális autóipari ellátó vállalattal, a Faurecia-val. A Faurecia tulajdonosa 51,7%-ban a PSA Peugeot Citroën, a vállalat 34 országban 320 helyszínen 97 500 munkavállalót foglalkoztat. Csak Németországban 30 gyártóüzeme van és 13 000 embert foglalkoztat. A felek közötti megállapodás komplex szállítást foglal magában a világ bármely pontján lévő külső tervező partnerek, a Faurecia kutató és fejlesztőközpontjai, valamint számos autógyártó cég között. Az értékes ülés prototípusok időérzékeny kézbesítését a TNT Express egy logisztikai integrátor (4PL) közreműködésével végzi. Tekintettel arra, hogy nagyon sok helyszínt kell összekötni, hogy szinte valamennyi küldeménynek más a felvételi és kézbesítési címe, hol importról, hol exportról, hol kimenő, hol bejövő küldeményről van szó, azért, hogy a Faurecia-nak ne kelljen a folyamat összetettségével foglalkoznia, a beszállítónak elég csak a 4PL szolgáltatóval felvenni a kapcsolatot a küldeményfelvétel vagy kézbesítés miatt. A TNT Express és 4PL partnere az együttműködés különleges elemeként garantálja a részletes és rendszeres státuszriportot, valamint az egyszerűbb számlázást. A Faurecia naponta kap átfogó áttekintést a küldemények státuszáról, hetente kap tájékoztatást a költségekről, de csak havonta egy számlát. Ez nem csak kevesebb adminisztrációs munkát, hanem csökkentett belső költségeket is jelent a Faurecia-nak.


Az Izlandi Posta megállapodást írt alá az Icelandair légitársasággal

www.postaltechnologyinternational.com – Együttműködési megállapodást írt alá az Izlandi Posta és az Icelandair izlandi nemzeti légitársaság. A szerződés keretében a posta házhoz szállítja a Keflavík Nemzetközi Repülőtérről, az ország legforgalmasabb légikikötőjéből azokat a csomagokat, amelyeket az indulási országban az utasok feladtak, de vagy lekésték a csatlakozó járatot, vagy egyéb más okból késtek. Az állami tulajdonban lévő postai szolgáltató az Icelandairrel szoros együttműködésben azon fog dolgozni a jövőben, hogy meghatározzák az elveszett poggyász tulajdonosának címét, majd házhoz kézbesítsék a tévútra tévedt csomagot. A szerződés egyaránt kiterjed a lakosok otthoni címére, illetve vállalkozások telephelyére is Izlandon belül. A megállapodás jól illeszkedik az Icelandair légitársaság célkitűzéseihez, hogy kiváló szolgáltatást nyújtsanak az utasoknak, valamint támogatja az Izlandi Posta pozitív jövőbeli megítélését is.


Az Angol Posta az irányítószám bevezetésének 40. évfordulóját ünnepli

www.postaltechnologyinternational.com – Az Angol Posta áprilisban ünnepli az irányítószám bevezetésének 40. évfordulóját. A Royal Mail ebből az alkalomból a Nagy-Britanniában híres személyek, események jelölésére szolgáló kék emléktáblával tüntette ki Norwich városát, amely úttörőnek számított a modern irányítószám bevezetésében. Az Angol Posta április 7-től minden levelet egy különleges bélyegzővel is ellát az ünnep alkalmából. Az első irányítószámokat 1959-ben kezdték el Norwich városában tesztelni. A posta ekkor kezdett bele először egy átfogó gépesítési programba azért, hogy gépekkel mentesítse a kézi munkaerőt az egyre nagyobb levélmennyiség feldolgozása során. 1966-ban kezdődött egy nyolc éven át tartó program, amelynek az volt a célja, hogy az egész ország területén kialakítsák az irányítószám rendszert. A folyamatot 1974-ben fejezték be Norwich átkódolásával. Jelenleg közel 1,8 millió irányítószám van használatban az Egyesült Királyságban, és átlagban egy irányítószám 17 lakcímet foglal magában. A posta nyilatkozata szerint azért választották annak idején a számok és betűk kombinációját irányítószámnak, mert ezt az emberek könnyebben megjegyzik, mint a számok egész sorozatát. Az irányítószám feltalálása, amelynek eredete egyébként 150 évre nyúlik vissza, forradalmasította a vállalatok üzletmenetét, nem utolsó sorban a posta feldolgozási és kézbesítési tevékenységét.


A Német Posta árai továbbra is kedvezőek

www.dpdhl.com – Már 13. alkalommal jelenik meg a Német Posta európai postai árösszehasonlító tanulmánya, amelyben az EU 28 tagállama, valamint Svájc, Norvégia és Izland postájának levéltarifáit hasonlítják össze. Az előző évhez képest 14 európai országban emelték a tarifákat. A kutatások kimutatták, hogy átlagosan 3 eurocenttel emelkedtek az európai levéltarifák. Az átlagos belföldi tarifa Európában 0,62 euro. 14 országban emelkedtek az Európába szóló levéltarifák is, átlagosan 7 eurocenttel 1,03 euróra. Az utóbbi 10 évben az európai átlagtarifák 19,2%-kal nőttek, beleszámítva az inflációt is. Romániában, Dániában és Izlandon volt a legnagyobb inflációhoz igazított áremelkedés 2004 és 2013 között. 2013-ban Finnországban volt a legnagyobb tarifaemelés a belföldi levelekre vonatkozóan. A Német Posta csupán 2 eurocenttel emelte a belföldi közönséges levél díját 0,60 euróra, ezzel még mindig a középmezőnyben, az európai átlag alatt van. A legalacsonyabb belföldi tarifák Spanyolországban, Romániában, Cipruson és Szlovéniában vannak, Máltán a legolcsóbb a közönséges levél feladása.


A DHL kibővíti partnerségét az IDEXX laboratóriumokkal

www.dpdhl.com – A DHL sikeres partnerkapcsolatot épített ki az IDEXX laboratóriumokkal. Az IDEXX világvezető szolgáltató az állategészségügy területén. Az IDEXX már 2011-ben megbízta a DHL-t időérzékeny küldeményeinek kézbestésével az európai, közel-keleti és afrikai régiókban (EMEA) a szállítási lánc javítása érdekében. Most a DHL komplex logisztikai szolgáltatását tesztelte az IDEXX Németországban, Olaszországban és a skandináv államokban, majd a sikeres pilot után az IDEXX megbízta a DHL-t, hogy további piacokra is terjessze ki tevékenységét, többek között Dániára és Hollandiára. A kooperáció magában foglalja azoknak a vizsgálati mintáknak a szállítását, amelyeket az állatorvosok küldenek a lipcsei központi laboratóriumba, ahol a kutatók ezt követően diagnosztikai teszteket végeznek, majd visszaküldik az eredményeket a megbízóknak. Az IDEXX új központi laboratóriuma a lipcsei repülőtér közelében található, ahol a DHL egyik legnagyobb légi csomópontja van. Így a diagnosztizáláson túl a hatékonyságot is növelni tudják azzal, hogy a DHL megbízható és pontos szállítási és kézbesítési tevékenységét veszik igénybe.


Különleges kézbesítés a Német Postánál

www.dpdhl.com – A Német Posta kézbesítőnője harmadik szezonját kezdi meg a spreewaldi természeti szépségeiről híres területen (Brandenburg tartomány délkeleti része), mint vízi kézbesítő a Spree folyón. Andrea Bunar áprilistól októberig csónakon teszi meg kézbesítő útját, hiszen a legtöbb címzett szárazföldről nem közelíthető meg. 65 háztartáshoz viszi ki a leveleket, képeslapokat, kiscsomagokat. Naponta 8 kilométert evez a sárga postáscsónakkal, így egy szezon alatt mintegy 1100 kilométert tesz meg. Ez a Németországban is egyedülálló vízi kézbesítés már 110 éve létezik, s ma is igény van rá. A 43 éves kézbesítőnő nem csak kézbesít, hanem egyéb postai szolgáltatásokat is nyújt. Az ügyfelek átadhatják neki kisebb küldeményeiket, illetve három levélszekrényt is kiürít kézbesítő útja során.


Az Osztrák Posta logisztikai napja

www.post.at – Az Osztrák Posta hetedik alkalommal rendezi meg a logisztika napját, amikor az érdeklődők betekinthetnek a kulisszák mögé. Mintegy 220 üzleti ügyfél, egyetemisták és magánügyfelek látogathattak el Ausztria három nagy logisztikai központjába – Wien-Inzersdorf, Hall in Tirol, Kalsdorf bei Graz -, ahol megismerhették a csomagfeldolgozás és szállítás logisztikai kihívásait. Többek között az Unito, a Zotter, az Eduscho Austria, a Johnson & Johnson képviselői első kézből kaphattak tájékoztatást arról, hogy termékeik hogyan jutnak el ügyfeleikhez, megrendelőikhez. A három logisztikai központban naponta mintegy 200 ezer csomagot, az Ausztriában található további négy logisztikai központtal együtt évente 70 millió csomagot dolgoznak fel. A logisztikai napon az érdeklődőknek megmutatták, hogyan dolgozza fel az Österreichische Post ezt a hatalmas mennyiséget nap mint nap a lehető leggyorsabban.


Az Osztrák Posta új elektromos robogókat vásárolt

www.cep-research.com – Az Osztrák Posta 50 db elektromos „teher” robogót vásárolt nehezebb csomagok kézbesítéséhez. A szolgáltató tavaly nyáron különféle helyszíneken már tesztelt három iO King Kong névre hallgató járművet, amelyekkel annyira elégedett volt, hogy ősszel le is adta rendelését 50 db elektromos robogóra. A jármű maximális sebessége 72 km / óra, egy töltéssel 140 km-t tud megtenni, az előre és az utas ülés helyére szerelhető szállítódobozokkal összesen 180 kg-ot lehet vele szállítani. Az iO King Kong-ot lithium-vas-foszfát akkumulátor hajtja, átlagos sebességgel (45 km / óra), teljesen megrakva 70 km-t lehet vele menni. Fagyos időben egy töltéssel majdnem 100 km-t tud megtenni, egy óra töltés után pedig a robogó újra menetre kész. Az Osztrák Posta Bécsben a gázolaj meghajtású robogóinak egyharmadát már lecserélte az iO King Kong modellre. A posta járműflottáért felelős vezetője azon a véleményen van, hogy az új robogók akár a 125 cm3-es vagy 250 cm3-es motorokat is fel tudják váltani a hegyes területeken.

Összeállította: Magyar Posta Zrt., Hatósági Kapcsolatok Igazgatóság, Nemzetközi Kapcsolatok Csoport